top of page
White Background

ד"ר אילון אבירם

ד"ר אילון אבירם
קישור לדף הפייסבוק של המנצח
קישור לפרופיל האינסטגרם של המנצח
קישור לערוץ היוטיוב של המנצח

   נולדתי וגדלתי בקיבוץ עין חרוד מאוחד. מילדותי למדתי פסנתר, תיאוריה והאזנה, שימשתי כפסנתרן וכמנהל מוזיקלי בחגים וטקסים בקיבוץ ובאיזור, ובהמשך גם על במות מקצועיות. מנעוריי גם הייתי פעיל בתחום החינוך: כמדריך צעיר ובוגר בתנועת נוער, וכמרכז חברת הילדים בקיבוץ. באופן טבעי התחלתי לשלב בין שני התחומים, חינוך ומוזיקה, וזה כשלושים שנה אני משמש כמורה למוזיקה בבתי ספר יסודיים, בחטיבות ביניים, במגמות מוזיקה בתיכון, בקונסרבטוריון, במרכז למחוננים, ובמכללות.

   השילוב בין חינוך לבין מוזיקה התקיים גם בלימודיי האקדמיים: אני בוגר בי"ס רימון, בעל תואר ראשון ושני בחינוך מוזיקלי ממכללת לוינסקי, ותואר שלישי בחינוך מוזיקלי מאוניברסיטת בר-אילן. במקביל, למדתי שירה עם מורות לפיתוח קול, כזמר במקהלה, בהשתלמויות שונות, ולמדתי ניצוח עם כמה ממנצחי המקהלות הבולטים בישראל.

   כמוזיקאי, מוקד פעילותי הוא הרכבי שירה - בבתי ספר, בהפקות שונות כגון חגי יובל ומחזות זמר, ובעיקר - כמנצח של ארבע חבורות זמר שאיתן אני עובד זה כעשרים שנים: "שדות" מבית לחם הגלילית, קיבוץ גשר, "שיר בגלבוע" מאיזור התענך, ו"צלילים" מבית הלוחם חיפה. אני מאד אוהב את עבודתי כמנצח וכמעבד מכיוון שהיא משלבת יצירתיות, נגינה, שירה, הוראה, וקשרים ממושכים וקרובים עם אנשים נהדרים - הזמרים שלי. חבורות הזמר שלי שמחות לנצל את האפשרויות השונות שמיל"ה מציעה לנו: מופעים, פסטיבלים, סדנרות קוליות והשתלמויות מנצחים, ואני מבקש לנצל הזדמנות זו ולהביע בשם כולנו תודה גדולה לכל העוסקים במלאכת הקודש במיל"ה.

   כמורה בבתי הספר, אני מנסה למצוא דרכים חדשות לקירוב בני הנוער ללימודי המוזיקה. במסגרת התואר הראשון חקרתי מורי מוזיקה המלמדים הלחנה באמצעות מחשב. בעקבות המחקר, התחלתי גם אני לשלב הלחנה ממוחשבת במסגרות שונות שבהן לימודתי, העמקתי את היכרותי עם ספרות המחקר, וגם הדרכתי מורים בהוראת התחום. במחקר התואר השני בדקתי כיצד נערים מלחינים בביתם, ללא השפעת מורים או עמיתים. במחקר הדוקטורט שלי חקרתי מורי מוזיקה בישראל ובארה"ב שיסדו והפעילו במשך שנים תכניות להלחנה ממוחשבת בבתי ספר. גיליתי תופעות שלא היו ידועות עד כה בנוגע לתכניות לימוד בתחום, ולדרכים שבהן מורים מעצבים ומפעילים אותן.

   יש לקוות שדרכי לימוד כגון אלה, ואחרות, יעצימו את מעמדו ונוכחותו של החינוך המוזיקלי בבתי הספר, כך שלדורות העתיד שלנו יהיו חיים עשירים בתרבות ובמוזיקה.

   מוזמנים לאתר music-creation.net המוקדש ליצירתיות בחינוך המוזיקלי אותו הקמתי ואני מפעיל משנת 2006.

(כתבה: אסנת שפיר, פורסם במגזין מיל"ה ינואר 2020)

אילון

הרכבים חברי מיל"ה בניצוח

שדות

בית לחם הגלילית

שדות

אילון

הרכבים שאינם חברי מיל"ה בניצוח

אילון

עיבודים של

bottom of page